And they all pretend they're orphans and their memory's like a train You can see it getting smaller as it pulls away And the things you can't remember tell the things you can't forget That history puts a saint in every dream

mandag, mars 06, 2006

smilla advarer


hvis smilla kunne snakke, ville dette vært noe av det hun for tiden hadde på hjertet:
-Jeg vil gå ut nå, gjennom internett (som jeg bruker om nettene)i disse illevarslende matvaretider og advare alle kamerater mot dette fóret, som gjennom tiår har lurt oss til å tro at malt nebb, klør, bein og fargestoffer er nok til å skape en lykkkelig hund. Jeg skal si dere hva det skaper: mange og vonde turer ut. Jeg har vekt Mari og Frode tre morgener på rad med høye rop om hjelp, og har ikke nådd lenger enn til siste trappetrinn ute, for å si det sånn. Hold dere unna dette svineriet! Ikke la dere lure av de fiffige fargene og den gode smaken! (Sjokolade er også godt...)


(jeg vil forøvrig føye til at dette var nødproviant da vi visstnok gikk tom for det fóret jeg får til vanlig. Dette skyldes visst sykdom i familien. Mari har en rar stemme, og hun går rart også-sier at vi ikke kan gå så mye tur sammen. Hun puster, men det er såvidt, jeg skjønner ikke hva det er. Frode lager høylydte lyder fra halsen og heller i seg ting fra små målebegre. I tillegg har de begynt å putte alle tingene våre oppi esker, jeg ser ikke det praktiske i det. De taper dem igjen i tillegg, det må være tungvint hver gang man skal ha noe fra de eskene. Håper ikke de pakker vekk båndet og senga mi-men Pedigree´en må de gjerne ta. Kanskje det har noe med dette huset de snakker om, som visstnok ligger lenger sør i landet. De forteller meg stadig at jeg får meg egen hage, og at det er ti minutter å gå til havet. Jeg kan ikke helt skjønne at det er sant, men hvis det er det, gleder jeg meg jo. Ok, folkens, prøver å få med meg nattens Oscar-utdeling nå. Snakkes, og boikott nå for all del denne smørja Pedigree (gulp))

7 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Smilla, du vet ikke hvor godt du har det. Vel har matmor sørget for masse av kvalitetsfôr til meg, men jeg skjønner jo for svingende ikke hvor jeg er?! Det lukter rart overalt, ikke minst der vi bor, og de hundene jeg har truffet er sannelig ikke lett å forstå seg på. Når du snakker om at folka dine driver og legger ting i esker, så kjenner jeg i grunnen at det fryser nedover ryggen på meg. Men, bevares, det høres jo bra ut med egen hage. Jeg må løpe fem etasjer for å komme meg på do... men så klarer jeg jo uansett ikke å tisse rett utenfor døra, slik som du. Hehe. Tissetrengt, eller? Håper vi kan treffes snart, Smilla. Din beste venninne, Alfa

12:31 p.m.

 
Anonymous Anonym sa ...

kjære alfamin. Skal jeg flytte dit du er, tror du? Jeg hørte nemlig at du er langt der sør? Men sør er langt da, jeg vet ikke hvor mange timer jeg har sittet i bilen og stadig vært "sørpå". Vel, vel-håper uansett at du tar turen innom hagen, hvor den nå er hen. Du må skjerpe tisserutinene dine, husk å puste riktig og slipp deg løs, bare. Ikkeno stress, liksom.

1:54 p.m.

 
Blogger Line sa ...

jobber med saken, det er bare det at det har vært litt kjipt her, liksom, og da blir jeg i alle fall anspent. nu er det imidlertid mye bedre, ebbe går til og med tur med meg midt på dagen. herlig. har du smakt nugatti, forresten? ja, og så tok line meg med ut på joggings i går. dritkjedelig. du er heldig sånn, at mari ikke drar deg ut på sånt. men vet du hva den store magen hennes betyr? har hørt dem snakke om sånt, og det virker ikke helt bra, sånn fra et hundeperspektiv. blir det ille, så kan du komme hit! snus&sleik, Alf

9:37 a.m.

 
Anonymous Anonym sa ...

smilla er så søt!!

5:04 p.m.

 
Anonymous Anonym sa ...

Hadde du bodd hos meg, lille hjerteknuser, så hadde du fått sjokolade hver dag.

9:06 p.m.

 
Anonymous Anonym sa ...

Looks nice! Awesome content. Good job guys.
»

8:41 p.m.

 
Anonymous Anonym sa ...

I love your website. It has a lot of great pictures and is very informative.
»

1:32 a.m.

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden