And they all pretend they're orphans and their memory's like a train You can see it getting smaller as it pulls away And the things you can't remember tell the things you can't forget That history puts a saint in every dream

torsdag, februar 09, 2006

ååååååååååååååååååååååååå/&%&¤¤%#¤!!!!!

en stresset hverdag kan lett gjøres til et inferno av din nærmeste mobiloperatør.

(ventetid i en evighet og ENYA på full guffe)
-Chess, go daaaaag, det er Stiiiine!(pipestemme)
-Hei, jeg skal gå over til dere klokken 1400 idag, og bruker Tele2kortet frem til det, men jeg kan bare gjøre utgående samtaler, ingen som ringer får tak i meg.
-Åkei, hvilket nett hos Tele2 bruker du?
-Telenor
-Kan du lese opp et nummer bak batteriet ditt som begynner på 35?
-Ja(leser).
-Hmm, den er ikke sperra da, ser jeg.
-Nei, jeg sier jo at jeg kan ringe.
-Du må nesten ringe Tele2

(ventetid er : 7 minutter)
-Tele2, hallå, du snackar med Sven Åke.
-Jeg har tlf hos dere til klokka 14 idag, men ingen kan ringe meg.
-Hm, her står det at Chessabbonnementet ditt virker fra klokken ni i morges.
-Men Chess sier det ikke gjøre det, og simkortet fra dem virker heller ikke ennå.
-Kan du lese opp en 35-kode bak batteriet ditt?
-(leser)
-Hm, du må nesten ringe tilbake og si at her står det at du gikk over til dem fra klokken 0909 idag.

(ventetid i en evighet og ENYA på full guffe)
-Chess, halloooo
-(forteller det samme)
-Jeg tror nesten du må ringe telenor, jeg ser at det er der tele2 har hatt nettet sitt.

(venteeeeee)
-Telenor, hallooooo.
-(samme smørja, litt sintere nå, mildt sagt)
-Dette har da ikke vi noe med, du er jo ikke kunde her. Dette er jo Tele2 sitt problem. Eller kanskje Chess? Nei, tele2-du er jo kunde der til klokka 14.00.

(venteeeeeeeeeeeeeee)
-Tele2, hva kan jeg hjelpe deg med?
-Nå har jeg snakka med hele telefonnorge og er ganske lei, ingen får tak i meg, og jeg er på jobb og vet at mange har ringt meg opp.
-Skjønner, men det står her at du har vært chesskunde fra 0909 i dag, asså.
-Nå ringer jeg dem for siste gang.

(ventetid i en evighet og ENYA på full guffe)
-Chess, heiiii
-(/&¤%¤##¤"#"#"%¤(()/()/
-Du må nesten ringe Tele2 og be de åpne for deg.
-Men den er jo ikke sperret.
-Nei, men du er jo kunde der ennå.
-De sier jeg ikke er det.(legger på)

(ventetid er : 8 minutter)
-Tele2, du snakker med Saraaaa.
-Jeg blir gal. &/%&%##//()==/&#"#"!#!!!!!!
-Javel?
-Nå leser jeg den koden for siste gang.(leser)
-OK. Dette skal vi fikse. Skriv ned dette: tastespak venstre, **, tastespak venstre, NSCK 832748327489237403290 og trykk ok. Nå skal de virke.

Det virker. Men var det verdt det? Det lurer jeg virkelig på. Er det bare en i Norge som kan dette? Flaks at jeg fant henne da. Har jo snakket med alle de andre, mener jeg.

6 Kommentarer:

Blogger Lina Undrum Mariussen sa ...

Dette er helt utrolig. Hadde noe av det samme trøbbelet i Gøteborg, grr! Mobiler er ikke for verken evneveike eller funksjonsfriske. Jeg forstår at bestefar aldri har begynt å bruke mobilen vi ga til ham i julegave for flere år sia. Stakkars oss.

Gleder meg til Smilla forresten! Vi skal leke i snøen, kanskje jogge en tur også. Hvis hun gidder da.

2:25 p.m.

 
Blogger Line sa ...

koselig liten historie, det der. sier så mye om hva tiden vår blir tatt av. hilsen betenkt.

3:32 p.m.

 
Blogger M. sa ...

som formiddagstv, mener du? (kremt)kom deg på beinat til i morra, srakkar. lina: smilla gleder seg veldig mye, hun sier hun ikke kommer til å sove i natt.

4:49 p.m.

 
Blogger M. sa ...

jeg kan jo virkelig ikke skrive. det må ha vært fordi jeg var så sint.

9:02 p.m.

 
Blogger Line sa ...

nu har jeg akkurat endret osloturen til en nordnorgetur i juli.... er både lei meg og lettet. det klør så vanvittig i nesa! steike...

11:55 p.m.

 
Anonymous Anonym sa ...

Jeg ler og ler

4:42 p.m.

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden