And they all pretend they're orphans and their memory's like a train You can see it getting smaller as it pulls away And the things you can't remember tell the things you can't forget That history puts a saint in every dream

torsdag, mars 31, 2005

an ordinary mind on an ordinary day...

Look within and life, it seems, is very far from being ‘like this’. Examine for a moment an ordinary mind on an ordinary day. The mind receives a myriad impressions-trivial, fantastic, evanescent, or engraved with the sharpness of steel. From all sides they come, an incessant shower of innumerable atoms; and as they fall, as they shape themselves into the life of Monday or Tuesday, the accent falls differently from of old; the moments of importance came not here but there(...)Life is not a series of gig lamps symmetrically arranged; life is a luminous halo, a semitransparent envelope surrounding us from the beginning of consciousness to the end.


Virginia hadde vært en makan så god blogger.

Det er vår i Trondheim, kanskje i hele Norge, og iallefall på sørlandet. Smilla har blitt en apporterende flyndrehund i ferien, jeg har altfor mye å gjøre, og våknet med en tanke som pleier å komme hver vår - et slags ønske om å finne det som skal være sommermusikken. jeg pleier å ha en sånn greie vært år. noe som har litt tyngde, men er lett likevel, glad og fint. tror det blir jack johnson. fin musikk. jeg velger å tro at det er sant det virginia tviholdt på, og som göran tunström hang sine prosjekter på også - at livet formes av en rekke øyeblikk. om sommeren er øyeblikkene ekstra dyrebare, og kanskje også ekstra formende, derfor er det fint å sette litt filmmusikk til det. ikke noe dogme her, altså.

3 Kommentarer:

Blogger Lina Undrum Mariussen sa ...

Jeg kan ikke forklare helt hvorfor, men jeg blir lykkelig og sommerlig i meg når jeg hører Cornelis Vreeswijks "Sommarkort". Det gir et minne om å sitte i en bil og være på vei et sted, til et tjern for å bade, varmt, være forelska, se kuer og grønne enger, og høre denne sangen på anlegget i bilen.

11:32 a.m.

 
Blogger M. sa ...

jeg er enig. jeg tror egentlig ikke det finnes noe mer sommerlig enn cornelis. ja, jeg tror faktisk at han ER (var) selve sommeren. jeg kjørte rundt i gamla stan sommeren 1999 i 30 pluss med vinduene nede og spilte høyt. det var på grensa til magi. håper du kommer tilbake snart!

2:30 p.m.

 
Blogger M. sa ...

jeg skal adoptere ali. og drikke absint.

9:49 a.m.

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden