And they all pretend they're orphans and their memory's like a train You can see it getting smaller as it pulls away And the things you can't remember tell the things you can't forget That history puts a saint in every dream

tirsdag, mars 15, 2005




risør...igjen-hva skjer!? jeg fant dette bildet tatt fra Urbakken, det viser den gamle skoleveien min. Urbakken er veldig, veldig bratt, man kan ikke kjøre bil der (Camilla Løken kan, da) og jeg tror dette var den sprekeste tiden i livet mitt. Hver morgen gikk jeg her, i sol, snø, mørke eller glattisen. Og om vinteren husker var hele byen blåsvart om morgenen, mens himmelen var knallrød, oransje og gul, da pleide jeg å stoppe akkurat her, og stå der ganske lenge. Jeg husker at fiskebåten (e) kjørte på dette tidspunktet, det så ut som de kjørte ut i et stort rødt hjerte, og jeg hadde så lyst til å bli med dem...

Det gule huset er politistasjonen,og til høyre skimter man branntårnet. Det er et galleri. BRanntårent er veldig fint om kvelden, henger liksom og kikker ned på byen. Og så ser man rett på det fra mammas vindu. Taket nede til venstre hører til Aust Agder Blad, der jeg jobbet før. Vi hadde bena i vannet i pausen, for å si det sånn...

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa ...

Åh, Mari, når skal du ta meg med til Risør? Det ser helt fantastisk ut der!
Skjønner folk i Risør nordnorsk?

9:58 a.m.

 
Blogger M. sa ...

nei, det gjør de ikke. men det bor veldig mange mennesker i risør som ikke er derfra. ellers kan jeg fort lære deg flytende risørdialekt, asså. den e så gjild den dialekta. e trur nesten e blir heilt rørt a å tenke påan.

10:47 a.m.

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden