And they all pretend they're orphans and their memory's like a train You can see it getting smaller as it pulls away And the things you can't remember tell the things you can't forget That history puts a saint in every dream

onsdag, november 26, 2008

kritikk og butikk

I morgen skal det debatteres hvorvidt vi trenger elitesmakesdommerne, om du vil. Kan vi ikke like gjerne bare lese her, en blogg, om noe vi vil lese, se, høre? Er ikke det det ultimate demokratiparadis?

Demokratihelvete, vil jeg si da. Jeg vil slå opp i en avis, lete meg frem til det jeg vil lese fordi jeg tror noen har meninger jeg syns er interessante fordi de er bygget opp over tid på en måte som synsing og forbrukerveildeningen aldri kan få til. Og jeg vil ha det i et system, jeg vil ikke plutselig komme over dem i en blogg. Jeg vil kjenne navnene, ha noen knagger og være enig/uenig og ha tanker som virker i dagspressen. Ikke som gjenforteller eller bare konserverer. Jeg vil at noen skal kunne noe om noe. Noen ganger er Norge så uendelig langt unna andre steder. Så jeg nesten får litt vondt.

Så får vi se hva debatten bringer.

Etterpå skulle jeg helst se at jeg kunne får denne kastet på meg fra en scene i Oslo et sted. Høyt. Men det får visst vente.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden