And they all pretend they're orphans and their memory's like a train You can see it getting smaller as it pulls away And the things you can't remember tell the things you can't forget That history puts a saint in every dream

torsdag, april 14, 2005

om fraser og rødvin

en ting jeg har lyst til å legge på bloggen min lenge, er sitatet under fra Virginia Woolfs The Waves, en av de mest fantastiske romanene jeg har lest. Og dette er også en av de tekstene jeg alltid har med meg. Men idag syntes jeg det passet godt, da jeg akkurat kom hjem fra den snille, snille veilederen min, Britt. Vi har laget mat og veiledet litt frem og tilbake og drukket masse rødvin. Jeg tenker at det er få forunt å kjenne en så hyggelig og god person som bare gjør sånne ting for studentene sine, og siden Britt er Woolfekspert, er det fint å legge inn dette sitatet nå. Skulle vært i seng for lenge siden. God natt.

What is the phrase for the moon? And the phrase for love? By what name are we to call death? I do not know. I need a little language such as lovers use, words of one syllable such as children speak when they come into the room and find their mother sewing and pick up the scrap of bright wool, a feather, or a shred of chintz. I need a howl; a cry.

2 Kommentarer:

Blogger Line sa ...

Mari! Det gjør vondt å lese.

Gi en stakkar noen middelmådigheter å roe ned med innimellom, da......

1:14 p.m.

 
Blogger M. sa ...

vondt? det syns jeg da slettes ikke. vedlig fint, syns jeg. et lite språk er fint iblant.

2:22 p.m.

 

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden