And they all pretend they're orphans and their memory's like a train You can see it getting smaller as it pulls away And the things you can't remember tell the things you can't forget That history puts a saint in every dream

fredag, september 09, 2005

oppfordring egenmelding

etter oppfordring fra kjersti, og i ekte mrgnbldsk ånd skal jeg forsøke å si noe om hva som rører seg mellom permene. jeg benytter anledningen til å understreke at dette sannsynligvis ville sett litt annerledes ut i morgen, hvertfall noe av det. kanskje.
1) Hvor mange bøker eier du?
Aner ikke. Kjøpte akkurat en fjerde bokhylle, i håp om å gjøre plass til bokhøsten. Nå er den full. Og Adressa har sendt meg åtte bøker i løpet av en uke. Hyllene eser ut i takt med bokhøsten.
2)Hvilken bok var den siste du kjøpte?
Må jeg si kjøpte selv? Ok, det var Disgrace av Coetzee. Den aller siste jeg fikk var I´m not scared, av Niccolo Ammaniti. En venn leste den ut, så litt rart på meg, skrev "ikke vær redd" inne i den, og ga den til meg.
3) Hvilken bok var den siste du leste?
De nysgjerrige, av Hans Petter Blad. I går.
4) Nevn fem bøker som har betydd mye for deg og som du har lest mer enn tre ganger.
Virginia Woolf: The Waves. Hanne Ørstavik: Uke 43. Paul Auster: Moon Palace. Göran Tunström: Under Tiden, PSADTT, Proust (Veien til Swann) Maria Gripe: Elvis-bøkene. Det var over fem, da. Og så veldig mange flere.
5)Oppfordre fem andre personer til å svare på disse spørsmålene i bloggen sin.
Line, Merete, Kim (hvor ble det av bloggen din?), pluss at jeg oppfordrer K, Løkis og Ovidie til å blogge sporenstreks, right away.

0 Kommentarer:

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden